چطور سقف خانه را تزيين كنيم؟ 17 راهكار و 70 مدل سقف خانه جديد

شايد شنيده باشيد كه طراحان سقف ساختمان را ديوار پنجم چهارديواري خانه مي دانند و پرداختن به ديزاين و تزيين آن از ديد معماران و دكوراتورهاي حرفه اي بسيار مهم است. اگر مدل سقف پذيرايي به صورت كاملا ساده و بدون هيچ طراحي خاصي رها شده باشد، هرقدر هم تزيينات ديوارها جذاب و خاص باشد باز هم خانه زيبايي و جذابيت چشمگيري نخواهد داشت.

پيش از اين هم در مورد سقف هاي كاذب و انواع اين سقف ها در دكوراسيون خانه ايراني براي شما نوشته ايم، در اين مطلب هم مي توانيد ۱۷ راهكار براي طراحي و تزيين سقف هاي پذيرايي را بخوانيد و در انتها ۷۰ مدل ديزاين سقف اجرا شده را مشاهده كرده و از آن ها ايده بگيريد. پرسش ها و ديدگاه هاي خود در مورد تزيين و طراحي سقف را مي توانيد در ديدگاه هاي همين مطلب و يا بخش مشاوره آنلاين و رايگان معماري و دكوراسيون اتود با ما در ميان بگذاريد.

در انتهاي اين هفده راهكار، پنج نكته كليدي مهم در خصوص طراحي و تزيين سقف خانه هاي ايراني براي شما نوشته شده است كه لازم است پيش از انتخاب مدل سقف پذيرايي، به دقت اين موارد را مطالعه و در طراحي دكوراسيون منزل تان لحاظ نماييد.

 

مدل سقف پذيرايي

ك _ نور پردازي، دكوراتيو اما كاملا كاربردي و ضروري

نورپردازي متداول ترين و ساده ترين راهكار در تزيين سقف خانه هاي ايراني ست. نورهاي مخفي، لوستر و نورپردازي هاي مختلف مي توانند مدل سقف پذيرايي را كاملا تغيير دهند و نماي بسيار جذابي در آن ايجاد كنند.

مزيت بسيار بزرگ نورپردازي اين است كه براي انواع دكوراسيون به سبك هاي مختلف، راهكارهاي متنوعي دارد و به آساني و با هزينه اندك ميتوان مدل هاي متنوعي براي تزيين سقف پذيرايي و نشيمن پياده سازي كرد. اهميت نورپردازي دكوراتيو در سقف خانه هايي با معماري متفاوت همانند خانه هاي دوبلكس را لازم است بيشتر در نظر داشته باشيد.

مشاوره معماري آنلايندو _ كناف سقف، متداول ترين طرح و مدل سقف پذيرايي

در خصوص كناف سقف، كناف ديوار و ساير انواع سقف هاي كاذب قبلا در اتود به صورت مفصل نوشته ايم. كناف ها پنل هاي گچي با روكش كاغذي هستند كه براي ايجاد حجم هاي مختلف در دكوراسيون داخلي به كار مي روند و مي توانيد براي ايجاد مدل هاي مختلف و جذاب در ديزاين سقف پذيرايي از آن ها استفاده كنيد.

درباره كناف ها مي توانيد در مطلب زير به صورت مفصل مطالعه نماييد و پرسش ها و ايده هاي خود را با بخش مشاوره معماري آنلاين اتود در ميان بگذاريد.

مدل سقف پذيرايي

مشاوره معماري آنلاينسه _ رنگ ها، خيلي ساده اما بسيار موثرند.

ساده ترين، اقتصادي ترين و متداول ترين مدل ديزاين سقف منزل و خصوصا دكوراسيون نشيمن و پذيرايي، رنگ آميزي اين بخش از ساختمان است. رنگ هاي روشن و ساده مي توانند جلوه اي متفاوت در سقف ايجاد كنند و البته مي دانيد كه در تزيين و دكور فضاهاي مسكوني و اداري، بهتر است از رنگ هاي شلوغ و تيره براي سقف استفاده نشود.

رنگ آميزي سقف ساختمان را اغلب با رنگ پلاستيك انجام مي دهند كه اولا بازتاب ندارد و ايرادات و ناهمواري هاي احتمالي جزيي در سقف را نشان نمي دهد و ثانيا به ندرت نياز به شست و شو داشته و گرد و غبار اندكي جذب مي كند. رنگ پلاستيك در مقايسه با رنگ روغن قيمت كمتري دارد و براي رنگ آميزي هاي وسيع كاملا مناسب است.

مشاوره معماري آنلاينچهار _ نقاشي و پتينه، طرح و مدل سقف هاي پذيرايي لوكس

پتينه كاري (Patina) به طراحي و كهنه نگاري بر روي ظروف مختلف فلزي، چوبي يا لعابي گفته مي شود. ايجاد زنگار بر روي فلزات گوناگوني مانند برنج، مس، مفرق و نقره نيز به عنوان پتينه دسته بندي شده است.

نقاشي و پياده سازي انواع پتينه هاي مختلف بر روي سقف، از قديم در معماري ايراني وجود داشته و در دكوراسيون خانه هاي لوكس متداول بوده است. پياده سازي طرح هاي مختلف در اين مدل سقف پذيرايي، به دليل مشكلات و دشواري هايي كه وجود دارد، هزينه نسبتا قابل توجهي داشته و پيش از انتخاب اين روش بهتر است ارزيابي ارزش ساختمان در برابر اين تزيينات انجام شود.

لازم است بدانيد، پتينه و پياده سازي طراحي هاي سقفي با جزييات زياد، اغلب در دكوراسيون و ساختمان هايي با چيدمان و سبك كلاسيك متداول است و در سبك هاي مدرن و مينيمال اين مدل تزيين سقف پذيرايي با مبلمان و ساختار بنا همخواني ندارد.

مدل سقف پذيرايي

مشاوره معماري آنلاينپنج _ گچبري سقف، از ساده تا لاكچري!

گچبري و تزيين سقف به وسيله موتيف هاي آماده و مدرن گچي يك راهكار ساده و اقتصادي در دكوراسيون داخلي خانه هاي ايراني ست. در بسياري از ساختمان ها، كچبري هاي ساده و كوچك به عنوان يك ايده ساده و مدل تزيين اوليه سقف پذيرايي به كار مي رود .

اگر تصميمي مبني بر اجراي سقف كاذب يا شيوه هاي پر هزينه در طراحي سقف وجود نداشته باشد، اين گچبري به صورت يك تزيين شاخص با ضخامت بيشتر و طراحي پيچيده تر، در مكان قرار گرفتن لوستر ها، حاشيه ديوارها و بخش هايي منتهي به ورودي اتاق يا راهروها اجرا مي شود.

مشاوره معماري آنلاينشش _ آسمان مجازي، خيلي خاص و جذاب !

آسمان مجازي، به دليل قابليت همزمان طراحي و نورپردازي، مي تواند جلوه بسيار خاص و متفاوتي در دكوراسيون داخلي ايجاد كند. اين مدل تزيين سقف اغلب در ديزاين آشپزخانه و فضاهايي با مقياس كوچك به كار مي رود و اگر تمايل داريد در دكوراسيون نشيمن يا پذيرايي از آسمان مجازي استفاده كنيد، لازم است در خصوص تطبيق رنگ، طرح و نورپردازي آن با دكوراسيون خانه و مبلمان هاي مختلف دقت بسياري داشته باشيد.

طرح آسمان مجازي براي دكوراسيون پذيرايي اگرچه ممكن است در نگاه اول بسيار زيبا و جذاب به چشم برسد، اما اولا ممكن است به مرور نمايي خسته كننده به خود بگيرد و ثانيا تغيير دكوراسيون منزل را با مشكلات متعددي مانند انطباق طراحي و ست رنگي با ديزاين سقف مواجه كند.

مشاوره معماري آنلاينهفت _ شفافيت شيشه هميشه شفاف و آرامش بخش است.

سقف هاي شيشه اي مدرن، علاوه بر ايجاد شفافيت و امكان استفاده از نور به صورت حداكثري، به صورت كاملا عايق در برابر حرارت و رطوبت طراحي شده اند و مي توانيد با خيال راحت از آن ها در اقليم هاي مختلف استفاده كنيد.

سقف هاي شيشه اي را مي توانيد به صورت يك سقف كاملا شفاف يا سقف هايي با نماي شيشه هاي رنگي بدون نمايش واضح فضاي بيرون در نظر بگيريد.

مدل سقف پذيرايي

بسياري از انواع سقف هاي شيشه اي به صورت بازشو طراحي مي شوند و حداقل بخش هايي از آن را مي توان در صورت تمايل به استفاده از آب و هواي آزاد به صورت موقت كنار گذاشت. يك نمونه جذاب و كاملا هوشمندانه استفاده از اين سقف ها را مي توانيد در بازسازي ساختمان قديمي آلماني زير مشاهده بفرماييد.

مشاوره معماري آنلاينهشت _ پروفيل هاي دكوراتيو يا تاسيساتي

پروفيل هاي دكوراتيو، ايده هاي مدرني براي تزيين سقف يا پوشش تاسيسات نازيباي به كار رفته در آن هستند. اين پروفيل ها مي توانند از فلز، چوب يا مواد شبه پلاستيكي توليد شده باشند و اغلب براي طراحي هاي خاص انجام شده توسط معمار يا دكوراتور داخلي ساختمان كاربرد دارند.

در ادامه اين مطلب، مي توانيد نمونه هايي از اين پروفيل هاي زيبا و خاص و كاربرد آن ها در طراحي سقف پذيرايي را مشاهده بفرماييد. طراحي اين سبك تزيينات عليرغم ظاهر كاملا ساده، نيازمند ديد طراحانه و محاسبات دقيق نرم افزارهاي معماري ست و بهتر است براي پياده سازي اين ايده از معماران حرفه اي كمك بگيريد.

مشاوره معماري آنلايننه _ كاغذ ديواري مي تواند طرح و مدل سقف پذيرايي منزل تان باشد!

احتمالا مي دانيد كه كاغذ ديواري ها تنها براي تزيين ديوار ها نيستند! انواع مختلف كاغذ هاي ديواري با طراحي هاي جذاب براي تزيين سقف خانه به كار مي روند. مدل هاي كاغذ ديواري كه براي تزيين سقف پذيرايي به كار مي روند غالبا به صورت يك طرح يا نقاشي بزرگ هستند و به خلاف طراحي هاي ديواري به ندرت با الگوهاي تكرار شونده طراحي مي شوند.

به عبارتي، كاغذ ديواري هاي سقفي را مي توان نوعي پوستر بزرگ مقياس يا نقاشي آماده تزيين سقف قلمداد كرد. اين پوسترها را مي توانيد بنا به ابعاد دقيق بخشي از سقف كه بايستي طراحي شود سفارش دهيد.

مشاوره معماري آنلاينده _ آينه كاري به سبك مدرن

آينه كاري فضاهاي داخلي ساختمان يك هنر اصيل ايراني ست كه در در ابنيه سنتي و قديمي ايران خصوصا بناهايي با كاربري مذهبي مانند مساجد و امامزاده ها به شكل فاخر و برجسته اي اجرا شده است. برش هاي آينه به صورت قطعات كوچك هندسي در كنار هم، هزارتويي از انعكاس طرح و نور ايجاد مي كرد و فضاي رمز آلود و روشن مي آفريد.

اما در دكوراسيون داخلي مدرن، اغلب قطعات آينه به شكل اجزا بزرگ با چيدمان مدرن و رنگ هاي گوناگون پياده مي شود و ابعاد آينه ها حتي ممكن است به بلنداي يك ديوار باشند. در سقف هايي كه براي تزيين آن ها از آينه استفاده مي شود لازم است به محدوديت هاي وزني و نصب كاملا دقيق و ايمن آن ها دقت شود.

سقف پذيرايي شيك

مشاوره معماري آنلاينيازده _ آويزهاي سقفي، يك مدل سقف خاص و جذاب پذيرايي خلق كنيد.

تابحال به آويزهاي سقفي مختلف براي ايجاد يك تنوع ارزان قيمت و ساده در دكوراسيون داخلي منزل تان فكر كرده ايد؟ آويزهاي كنفي با يك مدل گلدان سبز و پرپشت مي توانند نماي بسيار زيبايي در بخشي از سقف پذيرايي ايجاد كنند بي آنكه هزينه چنداني براي شما داشته باشد.

در دكوراسيون خانه هاي لوكس و مدرن، استفاده از آويزهاي فلزي يا شيشه اي مدرن نيز متداول است كه با كاربرد هاي روشنايي يا صرفا دكوراتيو، مي توانند تبديل به نقطه كانوني دكوراسيون منزل تان شوند. هرقدر سقف ساختمان بلندتر باشد اين آويزها اهميت بيشتري پيدا مي كنند، همانند آنچه كه در خانه هايي با سقف غيرمعمول مانند دوبلكس ها مشاهده مي كنيد.

مشاوره معماري آنلايندوازده _ چوب، ماده اي كه لازم نيست از آن تعريف كنيم!

مدل و ميزان استفاده از چوب در تزيين سقف بخش هاي مختلف خانه مانند پذيرايي، آشپزخانه يا كل ساختمان بستگي دارد به اقليم و منطقه آب و هوايي، سبك معماري ساختمان و البته بودجه اي كه براي دكوراسيون يا بازسازي بنا در اختيار داريد.

از متريال چوب به اشكال مختلف به شكل طبيعي يا فرآوري شده با نماي اكسپوز يا پرداخت شده استفاده مي شود. جلوه چوب در دكوراسيون داخلي بسيار جذاب و بي نظير است و اگر براي پرداخت هزينه هاي گران قيمت استفاده از اين متريال ارزشمند مشكلي نداريد، به آساني مي توانيد در تزيين سقف به اشكال مختلف از آن استفاده كنيد.

مشاوره معماري آنلاينسيزده _ متريال هاي سه بعدي جديد

مدل سقف پذيرايي

تزيين سقف با پوسته هاي سه بعدي و خيال انگيز جديد، اخيرا در ساختمان هاي مسكوني رواج پيدا كرده است و پيش از اين در بناهاي تجاري يا نمايشي اجرا مي شد.

سقف هاي كشسان، سقف و ديوارپوش هاي اپوكسي، سقف هاي بازشو فريمي سه بعدي و تري دي پنل هاي متحرك تنها بخشي از اين سقف هاي جديد متداول هستند كه لازم است به دقت و با توجه به روحيات، نوع ساختمان و معماري و همچنين امكانات براي تزيين سقف با آن ها تصميم بگيريد.

مشاوره معماري آنلاينچهارده – شكستگي و اختلاف سطح هم نوعي طراحي سقف پذيرايي هستند.

يك راهكار ساده كه خصوصا براي بخش هايي از ساختمان كه با عرض كم، طول زيادي داشته و جلوه جذابي ايجاد نمي كند، ايجاد اختلاف سطح در بخش هايي از سقف است.

اين شكستگي ممكن است در حاشيه ها و با ايجاد يك كادر شكل بگيرد و يا بنا به جزييات موجود در كفسازي ساختمان، مانند پله هاي جدا كننده دو بخش از فضا يا بازشوهاي موجود در ديوار تبديل به يك پله نمايان در سقف شود.

اجراي اين ايده در سقف ساختمان هاي آپارتماني كه با حداقل ارتفاع ساخته مي شوند، اولا به روش اجراي سقف هاي كاذب مانند رابيتس يا كناف امكان پذير است و ثانيا ممكن است به دليل محدوديت ارتفاع، اصولا فضا را براي زندگي انساني نامناسب سازد.

مشاوره معماري آنلاينپانزده – حذف بخش هايي از سقف در ديزاين خانه هاي بزرگ و مجلل

ايده حذف بخشي از سقف و بالطبع زيربناي طبقه بالا، در ساختمان هايي با دو يا چند طبقه كه به صورت داخلي به يكديگر مرتبط هستند پياده سازي مي شود.

وويد يا گشودگي در سقف، نمايي بلند و باشكوه به بخش هايي از فضاي خانه مي دهد و غالبا در ساختمان هاي مسكوني لوكس كه علاوه بر چندين طبقه بر روي هم، مشكلي هم با كاهش زيربناي طبفات بالا ندارند، اجرا مي شود. اين سبك طراحي در خانه هاي كوچك دوبلكس كه لازم است بخشي از سقف براي ايجاد ارتباط بين دو فضا برداشته شود هم اجرا مي شود.

مدل سقف پذيرايي

مشاوره معماري آنلاينشانزده – خيلي ساده و خودماني!

هميشه هم نيازي به تزيين سقف نيست! يك مدل سقف پذيرايي ساده و بدون تزيينات كه جز نورپردازي هاي ساده هيچ المان دكوراتيو يا تزييني ندارد، براي يك دكوراسيون مدرن و مينيمال بهترين راهكار است.

به علاوه، اگر در يك ساختمان مستاجر هستيد يا به صورت موقت سكونت داريد، احتمالا تزيينات ديوارها و المان هاي دكوراتيو و اكسسوري ها قرار گرفته بر روي زمين، بهترين گزينه هاي تزيين خانه با كمترين هزينه ممكن هستند و لزومي به تزيينات اغلب گران قيمت وپردردسر سقفي نيست.

مشاوره معماري آنلاينهفده – تركيب راهكارهاي گوناگون بهترين ايده است!

اغلب مدل هاي تزيين سقف خصوصا سقف پذيرايي، به صورت تركيبي اجرا مي شوند. تركيب شيوه هاي مختلف دكور سقف با نورپردازي هاي پنهان يا آشكار رايج ترين شيوه هاي تزيين سقف ساختمان ها هستند.

به علاوه، شيوه هاي تركيبي باعث جذابيت بيشتر و كاهش هزينه هاي تزيينات و اجراي سقف نيز مي شوند. هزينه هاي دكور سقف يك ساختمان با چوب به صورت يكپارچه ممكن است تا ده ها برابر بيشتر از هزينه هاي يك سقف تركيبي از پروفيل هاي چوبي در كنار رنگ باشد.

مدل سقف پذيرايي

طراحي و مدل هاي تزيين سقف پذيرايي براي دكوراسيون خانه، فضاهاي تجاري و اداري

مي توانيد نمونه هاي مختلف تزيين سقف را در اين بخش از مطلب مشاهده بفرماييد و براي دكوراسيون منزل خود از آن ها ايده بگيريد. اما بهتر است براي تزيين سقف به بهترين شيوه اين پنج نكته مهم را در نظر داشته باشيد؛

مشاوره معماري آنلاين اتوديك –  براي پياده سازي دكوراتيو هاي سنگين بهتر است از يك مهندس محاسب در اين خصوص كمك بگيريد. سوراخ كردن سازه ساختمان براي افزودن المان هاي تزييني به آن، به هيچ رو صحيح نيست و آسيب هاي به ظاهر ناديدني اما سنگيني را به سازه اصلي بنا وارد مي كند. در اين خصوص هرگز از پيمانكاران و مجريان بدون تحصيلات دانشگاهي يا تجربه كافي كمك نگيريد.

مشاوره معماري آنلاين اتوددو – اجراي طراحي هاي شلوغ در اغلب خانه هاي مسكوني متوسط يا كوچك مي تواند نماي نازيبايي ايجاد كند. اگر چنين ايده هايي در ذهن داريد، مشورت با يك طراح دكوراسيون حرفه اي مي تواند شما را از ريسك هزينه هاي اجراي يك دكوراسيون نادرست نجات دهد.

مدل سقف پذيرايي

مشاوره معماري آنلاين اتودسه – پيش از اجراي طرح، لازم است به مسائل و جزييات تاسيساتي سقف دقت كافي داشته باشيد. به عنوان مثال در طراحي نورپردازي هاي خاص بدون توجه به امكان پياده سازي و سقف كاذب، سقف ساختمان را تبديل به يك بورد سيم كشي شده عظيم مي كند!

مشاوره معماري آنلاين اتودچهار – ايران كشور زلزله خيزي است و پياده كردن طرح هاي مختلف و سنگين بر روي سقف ممكن است علاوه بر افزودن اضافه بار بر روي آن، موجب كاهش امنيت استفاده كنندگان و افزايش ريسك سقوط اجسام شود. طراحي يك لوستر سنگين معلق در فضاي اتاق خواب و درست بالاي تخت، حتي اگر مشكلي هم ايجاد نكند، امنيت رواني ساكنان اتاق را به خطر مي اندازد.

مشاوره معماري آنلاين اتودپنج – همواره بهترين و منطقي ترين راهكار براي انتخاب يك تزيين عالي و صحيح در سقف خانه، كمك گرفتن از يك طراح دكوراسيون حرفه اي است.

تطبيق دكوراسيون سقف با ديزاين بخش هاي پايين، هماهنگي نورپردازي با نورگيري، تطبيق رنگ هاي مختلف موجود در ست رنگي با رنگ آميزي تزيينات سقف و ده ها نكته ريز و درشت ديگر، كاريست كه تنها از عهده يك معمار و طراح دكوراسيون حرفه اي ساخته است.

براي تغيير دكوراسيون با كمترين هزينه، طراحي دكوراسيون منزل و انتخاب مدل سقف ساختمان، مي توانيد از مشاوره هاي دكوراسيون و معماري آنلاين اتود ياري بگيريد.

۷۰ مدل تزيين سقف پذيرايي ساده، شيك، لوكس و جذاب

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي ساده

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

سقف پذيرايي شيك

مدل سقف پذيرايي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.