سنگ هاي تزئيني خانه

طراحي دكوراسيون خانه

سنگ هاي تزئيني خانه

سنگ آنتيك

همه سنگ ها ميليون ها سال سن دارند. سنگ ها بر اثر باران و طوفان تغيير حالت داده است اين نوع سنگ ها انواع مختلفي دارند از يك نظر به دو نوع طبيعي و مصنوعي تقسيم مي شوند كه سنگ هاي طبيعي شامل سنگ مرمر، سنگ آذرين، سنگ گرانيت، ،سنگ مرمريت، سنگ تراورتن، ماسه سنگ و غيره است كه سنگ آذرين خود به چند نوع مختلف تقسيم بندي مي شود كه  ديوريت، بازالت، سينيت، سرپانتين، انيكس از اين نوع است.


از سنگ هاي آنتيك كه به آن ها سنگ هاي تزئيني نيز گفته ميشود در طراحي داخلي خانه و حتي فضاي بيروني مورد استفاده قرار مي گيرند. در مكان هايي همچون آشپزخانه ، حمام و سرويس بهداشتي ، پذيرايي و اتاق ها به كار برده مي شود.



روكش سنگ ساخته شده است كه اغلب به عنوان قابل توجه و زيبا به عنوان سنگ طبيعي آن تقليد. همچنين به عنوان سنگ شناخته مي شود ، روكش سنگ ساخته شده است مواد ساخته دست انسان به تكرار نگاه از سنگ طبيعي در انواع برنامه هاي كاربردي معماري اعم از نماهاي بيروني به ديوارهاي بيانيه اي منحصر به فرد. برخي از محصولات روكش سنگ ارائه چنين آرايه اي از اشكال, اندازه, و درجه بندي رنگ كه حتي يك چشم آموزش ديده مي تواند پيدا كردن آن سخت براي تعيين تفاوت بين سنگ مصنوعي و طبيعي بدون بازرسي نزديك است.

سنگ هاي آنتيك مصنوعي ساخته شده از سيمان پرتلند ، مصالح طبيعي سبك وزن و رنگدانه اكسيد آهن براي رنگ آميزي تشكيل مي شود.


با اين حال ، سابقه اي شگفت انگيزي دارد. اولين سنگ, در ابتدا در اواخر قرن قبل از سنگ طبيعي ساخته شده بود. توليد كنندگان اساسا سنگ طبيعي را به اسلب ضخيم برش قطعه مي دادند. با اولين ظاهر آن در اواخر قرن ساخته شده از اسلب ضخيم برش از سنگ طبيعي است. سيمان تا اواسط قرن بخشي از تركيب آن نيست و در حالي كه سيمان به آن اضافه ميشود سنگ آن بر خلاف سنگ طبيعي ضخيم برش داده نميشود.


معماران و سازندگان امكان استفاده از تطبيق پذيري و وزن سبك سنگ ساخته شده به آن را استحكام در بسياري از راه هاي منحصر به فرد مي دادند. كه به مراتب فراتر از پايه و دودكش ميتوان استفاده كرد. يكي مي تواند روكش سنگ بيش از هر دو فلز و چوب قاب ديوار نصب و همچنين بيش از بسترهاي سنگ تراشي از بلوك يا آجر, و همچنين بيش از بتن ريخت, با روش نصب مناسب است.

اگر طرح هاي معماري براي قرار دادن سنگ در مناطق مستعد در معرض رطوبت مانند ديوارها در نزديكي استخرهاي شنا و يا وان هاي گرم اين ايده خوبي است براي سنگ هاي توليد شده با سيلان مبتني بر شكل گيري ، سنگ تراشي نوع استراحت براي افزايش دوام آن است. هنگامي كه آن را در معرض مواد شيميايي مانند كلر قرار گرفته باشند، عملكرد سنگ شبيه به انواع ديگر مواد مبتني بر بتن است. قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي طولاني مدت مي تواند تغيير رنگ و يا محو شدن را در پي داشته باشد. بنابراين اگر شما با استفاده از سنگ ساخته شده در نزديكي استخر يا چشمه هاي معدني ، مراقب از ريختن مواد شيميايي و يا ساير مواد بر روي سنگ نباشيد مطمئن باشيد به آنها آسيب ميرسد.


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.